17/03/2011

Ο φίλος μου ο Μοριμότο

Ο φίλος μου ο Μοριμότο είναι Γιαπωνέζος αλλά ζει εναλλάξ  Βέλγιο και Ιαπωνία  με τη σύντροφό  του.  Τρεις  μήνες στο Βέλγιο , τρεις  στο Τόκυο και ξανά πάλι. Είναι καθηγητής πανεπιστημίου στη ψυχολογία και στις δυο χώρες. Είναι οικολόγος, ολιγαρκής, σχεδόν ασκητικός,  και καλλιεργεί το χωραφάκι  του στο Βέλγιο απ' όπου και μου φέρνει που και που λαχανικά χωρίς χημικά και αυγά.

Την τελευταία φορά προσγειώθηκε το περασμένο Σάββατο το πρωί και μου τηλεφώνησε να μάθει νέα μου. Του είπα ότι  μόλις άκουγα εκείνη τη στιγμή νέα από την τηλεόραση για έναν σεισμό και τσουνάμι στη χώρα του και τον σκεφτόμουν.
Δεν έδειξε να ταράζεται. Ξέρεις , μου είπε,  το να πεις σε ένα γιαπωνέζο ότι έκανε σεισμό στην Ιαπωνία είναι σα να λες σε Βέλγο ότι έβρεξε στο Βέλγιο. Ούτε αυτός , ούτε εγώ είχαμε εκτιμήσει εκείνες τις πολύ πρώτες στιγμές το μέγεθος της καταστροφής.

Γιατί γράφω αυτό το άρθρο? Γιατί ο φίλος μου ο Μοριμότο έκανε κάτι που δεν θα το σκεφτόμουν να το κάνω εγώ ούτε νομίζω οι περισσότεροι Έλληνες και άλλοι ευρωπαίοι.
Μετάφρασε το, μάλλον καθησυχαστικό,  μήνυμα του πρωθυπουργού τους στα γαλλικά , έβαλε και το όνομα του κάτω από του πρωθυπουργού και το έστειλε σε όλους τους γνωστούς του να τους ενημερώσει τι γίνεται στη χώρα του.

Άλλοι λαοί, άλλες πολιτικές και κοινωνικές κουλτούρες. Εμπιστοσύνη στον θεσμό.
Φανταστείτε σε μια παρόμοια κατάσταση να έκανα το ίδιο με ένα μήνυμα του Παπανδρέου (η του όποιου πρωθυπουργού) το κράξιμο που θα πεφτε με την έμφυτη σχεδόν πια αναξιοπιστία των θεσμικών μας οργάνων.

Δεν ξέρω αν τα πρωθυπουργικά μηνύματα είναι ακόμα καθησυχαστικά ή αν ο πανικός δεν ελέγχεται πάνω από κάποια ρίχτερ με τσουνάμι και πυρηνικό όλεθρο. Εύχομαι απλά να μην συμβεί το χειρότερο σενάριο.  Σε λίγες ώρες θα ξέρουμε.

Στο λινκ εδώ από τη  Λεμοντ  πατώντας τα κουμπιά 1-5  πάνω δεξιά έχετε  μια καλή αναπαράσταση του πως δουλεύει και τι συμβαίνει στον αντιδραστήρα

Κουράγιο Μοριμότο!

No comments: