17/06/2010

Πρωινά ψυχότροπα και αντίδοτα

Στο ρυθμό της μονοήμερης Συνόδου Κορυφής της ΕΕ που πραγματοποιείται την Πέμπτη στις Βρυξέλλες, εισήλθε η βελγική πρωτεύουσα. Οι υποβαθμίσεις της Moody's και το όργιο φημών για την Ισπανική οικονομία θα μονοπωλήσουν τις συζητήσεις σε παρασκήνιο και προσκήνιο.

Πρόκειται ίσως για την πιο κρίσιμη περίοδο που διέρχεται η Ευρωπαϊκή Ένωση από καταβολής της. Δεν είναι μόνο η κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη σε διάφορές χώρες και οι οποία απαιτεί πειστικές απαντήσεις, αλλά και η μεγάλη κριτική που ασκείται για την αδυναμία της Ένωσης, των μηχανισμών και των ηγετών της να προβλέψουν τα μεγάλα προβλήματα, πριν αυτά εκδηλωθούν και πάρουν τη μορφή χιονοστιβάδας που δεν έχει δρόμο επιστροφής.

Ε, λοιπόν φίλοι μου ( όσοι μείνατε δηλαδή σπίτι και δεν πήγατε παραλία) το πιο μεγάλο προτέρημα του ποδήλατου είναι η ελευθερία κινήσεων που σου παρέχει. Σταματάς όπου θες και κάνεις ότι θες. Από το να πεις καλημέρα σε έναν φίλο,να αράξεις στο παγκάκι του πάρκου ή να πιεις ένα καφέ. Μυρίζεις τις μυρωδιές της πόλης και των ανθρώπων της. Την απλυσιά ή την ωραία κολώνια , το καυσαέριο ή την μυρωδιά των λουλουδιών του πάρκου αυτήν την εποχή. Ακόμα μπορείς να μιλάς με τους συνποδηλάτες σου. Κάτι αντίστοιχο της περιπατιτικής φιλοσοφικής σχολής στην κλασσική Ελλάδα είναι η ποδηλατική σχολή σήμερα. Βόλτα , πετάλι και κουβέντα (στην ανηφόρα κόβεται!.

Ετσι και σήμερα προυνό προυνό με τη δροσούλα περνούσα από το παρκο για τη δουλειά. Ο φρέσκος μυρωδάτος αέρας μου γέμιζε τα πνευμόνια με οξυγόνο και τη ψυχή με αισιοδοξία (όχι δεν παίρνω prozak ρε κακόπιστε Γιώργο). Οι μυρωδιές οι ψυχότροπες και ο ήλιος ο πλανεύτρος μου θύμισαν ότι το νησί έχω να το δω από τον Φλεβάρη. Ένα όνειρο πάνω στο ποδήλατο (το φοράω το κράνος μου)

Και ξαφνικά καθώς βγαίνω και πάλι στον δρόμο πλακώνει ο θόρυβος. Όχι όμως αυτός ο συνηθησμένος θόρυβος του βουητού της πόλης. Αντίθετα αυτός δεν υπήρχε σήμερα! Ήταν όμως ο θόρυβος από ελικόπτερα, σειρήνες περιπολικών, μηχανές θωρακισμένων και μοτοσυκλετών.Και ξαφνικά με κόβει μπάτσος με μηχανή. Σχεδόν έφαγα τα μούτρα μου. Από πίσω σειρά μοτοσυκλέτες, περιπολικά και μαύρες θωρακισμένες λιμουζίνες που σταματούν μπροστά μου. Και πια νομίζεται ότι βγαίνει? Το αερικό, η νεραίδα με τα χρυσά μάτια, το όνειρο η αγαπημένη μου κυρ-Αγγέλα με το ταγιεράκι της, αααχχχχχ! Μύρισα σχεδόν το άρωμά της! Νομίζω ότι με κύτταξε φευγαλέα! Με άγγιξε η αύρα της! Και μαγεμένος άρχισα να την ακολουθώ όταν μια φωνή μου φώναξε " Που πας κύριος?". Στο ΔΝΤ, απάντησα χωρίς να το καταλάβω.

Μπορεί όμως να την άγγιξα και γω και νατην μέθυσε η φευγαλέα ματιά μου. Δεν εξηγείται αλλιώς το τι επακολούθησε. Να επιβληθεί φόρος στις τράπεζες και στις χρηματοοικονομικές αγορές ζήτησε η γερμανίδα καγκελάριος, Άγκελα Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες.
Αντε κυρά μου ξύπνα!

No comments: